NOOIT VAN ELKAAR - Gemaakt Festival
za 02 jun
|De Bordenhal
Celine Daemen schetst samen met 3 jonge acteurs het portret van een eenzame vrouw, die gewapend is met haar verbeeldingskracht. Nooit van Elkaar is een gevoelsmatige voorstelling waarin beeld en taal spreken over het menselijk onvermogen samen te komen.
Tijd en locatie
02 jun 2018, 17:30 – 18:30
De Bordenhal, Plein 1992 15, 6221 JP Maastricht, Nederland
Over het evenement
Reserveren kan binnenkort via www.toneelacademie.nl
Een vrouw wacht op haar man. In haar kamer, tussen haar spullen, wacht ze tot hij komt. Ze lacht. Ze neuriet. Hij komt anders nooit zo laat en als hij zo laat komt dan belt hij altijd om het te zeggen. Nu komt hij vast gauw. Ze weet dat hij moet komen. In een spel van door elkaar lopende werkelijkheden, geeft zij haar diepste verlangens en angsten bloot.
„Ik heb van die dagen
dat ik wakker word en opsta
en de uren verstrijken
terwijl ik samen met mijn spullen ben”
Celine Daemen schetst samen met 3 jonge acteurs het portret van een eenzame vrouw, die gewapend is met haar verbeeldingskracht. Nooit van Elkaar is een gevoelsmatige voorstelling waarin beeld en taal spreken over het menselijk onvermogen samen te komen.
CREDITS
tekst JON FOSSE // regie CELINE DAEMEN // vertaling ALEXANDER SCHREUDER // spel THOMAS CLAESSENS, CARO DERKX en MARIT HOOIJSCHUUR // dramaturgie SILKE VAN KAMP // lichtontwerp en techniek MARITA HAMERS, CARLO LENSSEN, MARC ZWIETINK // coaching CHRISTOPHE AUSSEMS // posterbeeld MEES WALTER
Dit project wordt geproduceerd door Toneelgroep Maastricht, in coproductie met Via Zuid, talentontwikkeling podiumkunsten Limburg. Met dank aan Toneelacademie Maastricht.
OVER JON FOSSE
De Noorse Jon Fosse (1959) is een alom gevierde hedendaagse schrijver die duidelijk in de traditie van zowel Ibsen als Beckett staat. Zijn toneelstukken worden over de hele wereld gespeeld. Fosses personages zijn zoekende mensen, verdwaald in het moderne leven. Vaak trekken zij zich terug, proberen buiten de jachtige, snelle maatschappij hun geluk te vinden. Op plekken met veel ruimte en veel tijd komen de figuren, in hun poging zich in de liefde aan elkaar over te geven, hun individuele verlangens tegen.